witamina k2

Kilka prostych sposobów na zwiększenie odporności organizmu

Niby „Lato, lato wszędzie...”, a jednak pogoda za oknem trochę kaprysi fundując nam trochę słońca, trochę deszczu i przede wszystkim spore wahania temperatur. Niestety taki meteorologiczny „misz masz” sprzyja przeziębieniom i grypie. Jednego dnia biegamy w klapkach narzekając na upały, a już następnego temperatura spada do 15 stopni i nieprzygotowani (ubrani jak na plażę), łapiemy infekcję. Istnieje kilka dobrych sposobów na zwiększenie odporności naszego organizmu, sposobów które łatwo wdrożyć w życie bez większych rewolucji.

Po pierwsze sport i ruch

Nie od dziś wiadomo, że „sport to zdrowie”! Stwierdzenie to absolutnie nie jest wymysłem, a 100% prawdą. Po pierwsze osoby aktywne mają lepsze samopoczucie i więcej energii na co dzień. Dzięki temu organizm lepiej się broni przed infekcjami i nie poddajemy się im tak szybko. Ponadto, wskazany jest ruch na świeżym powietrzu, nawet kiedy za oknem szarzyzna i deszcz. Warto przejść się chociaż na krótki spacer i zrobić kilka przysiadów lub otworzyć szeroko okno i poświęcić czas na kilkunastominutową gimnastykę. Na pewno poczujemy się lepiej!


Po drugie zdrowe jedzenie

Wielkim zaskoczeniem nie będzie dla nikogo fakt, że odpowiednia dieta przyczynia się do poprawy stanu naszego zdrowia. Powinniśmy jeść dużo owoców (które pełne są witamin), warzyw, a rano odpowiednią dawkę węglowodanów, dzięki której będziemy mieli energię na cały dzień.

W naszej diecie nie powinno zabraknąć również produktów, które są naturalnymi antybiotykami. Należą do nich czosnek, miód oraz cytryna.

Po trzecie sen to zdrowie

Pamiętajmy o tym, żeby naszemu organizmowi dać czas na odpoczynek. W czasie snu regenerujemy siły. Zapotrzebowanie na sen u osoby dorosłej to około 6-7 godzin w ciągu doby. Jego niedobór osłabia organizm, który w takim stanie może być bardziej narażony na infekcje.


Po czwarte pokonaj stres

Stres jest szkodliwy dla naszego zdrowia, szczególnie ten długotrwały. Musimy nauczyć walczyć się z nim lub całkowicie go unikać. Gdy po prostu jesteśmy nerwusami, nauczmy się zaczynać dzień od krótkich ćwiczeń relaksujących oraz od oddechów. W walce ze stresem pomaga również ulubiona muzyka, a także sport, który sprawia nam przyjemność. Stresu z pewnością nie zwalczymy używkami, które mogą tylko go pogłębić. A dodatkowo używki zmniejszają odporność naszego organizmu, obniżając aktywność komórek odpowiedzialnych za naszą odporność.


Po piąte zafunduj sobie saunę

Warto zaufać Finom i przejść się co najmniej raz w tygodniu na saunę. Przyczynia się do zahartowania organizmu, czyli zwiększa jego odporność. Jeżeli nie masz możliwość odwiedzania sauny, możesz zastąpić ją hartowaniem w domu. Wystarczy biorąc prysznic na zmianę polewać się ciepłą i zimną wodą. Przesiadywanie w wannie z gorącą wodą niestety przyczynia się do zmniejszenia odporności, więc lepiej zrezygnować z codziennych kąpieli.




Tagi:

jak zwiększyć odporność organizmu

Kategorie:

Zdrowie

Zdjęcia:

Komentarze do artykułu Kilka prostych sposobów na zwiększenie odporności organizmu:

dzięki saunie nie choruję już od kilku lat,polecam regularne odwiedzanie sauny
Magda34
Dodadano w dniu:
11-08-2011
Ciekawy artykuł.
macc
Dodadano w dniu:
25-12-2012
Podpis
Twój email Twój adres email nie będzie publikowany na stronie
Twój komentarz
Twój głos
Dodaj komentarz
Bivanol - Skuteczny i Bezpieczny
copyright by Zdro-Vita.pl Wszelkie prawa zastrzeżone Aptus tworzenie stron www
infolinia
22 228 20 13
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się za darmo!
Doradca zakupów                               rozwiń zwiń Złóż zamówienie » Sprawdź status zamówienia »
Nie znalazłeś preparatu?
Nie wiesz co wybrać?
Szukasz informacji o preparacie?
Pozostaw nam kontakt. Odpowiemy »
Zamówienia telefoniczne:
222 282 013
801 007 517 w godz. 8.00-16.00 pn-pt
Zamówienia mailowe:
kontakt@zdro-vita.pl całodobowo, 7 dni w tygodniu.
Informacja o złożonym zamówieniu:
22 228 2013 w godz. 9.00-16.00 pn-pt
kontakt@zdro-vita.pl